τον χώρο σαν τη μορφή ύπαρξης
της ύλης
Bertolt Brecht
Ζωγραφική στο Κάιρο (1959-62) και στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα (1963-68). Πραγματοποίησε περισσότερες από είκοσι ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και συμμετείχε σε περισσότερες από διακόσιες ομαδικές εκθέσεις.
Η ύπαρξη είναι χωρική δεν μπορεί κανείς να ξεχωρίσει τον άνθρωπο από τον χώρο. Ο χώρος δεν είναι ούτε εξωτερικό αντικείμενο ούτε εσωτερική εμπειρία"
Martin Heidegger
Είναι και Χρόνος
μτφ. Γιάννης Τζαβάρας
Δωδώνη, 1978
Μπόλης, Γιάννης
Όπυ Ζούνη
Ελληνικά Γράμματα, 2007.
Μπόλης, Γιάννης
Όπυ Ζούνη
Αδάμ Εκδοτική, 2006.
Όπυ Ζούνη: Διαδρομή τής ιδέας, διαδρομή τής μορφής 1961-2003
Παρατηρητής, 2003
Reni Berger , Pierre Restany , Ελένη Γλύκατζη - Αρβελέρ κ.ά.
Όπυ Ζούνη = Opy Zouni
μετάφραση Ελένη Ταμβάκη , Κομνηνός Παπακυριάκου
Αδάμ - Πέργαμος, 1997.
20 Χρόνια Πανελλήνια Πολιτιστική Κίνηση : Εικαστικό αφιέρωμα: 10-17 Νοεμβρίου 1997, Γκάζι - κτίριο Δ7 / επιμέλεια Αντρέας Καράμπελας · ζωγραφική Αλέξανδρος , Γιώργος Βακιρτζής , Σπύρος Βασιλείου , Μάριος Βατζιάς , Ανδρέας Γκολφινόπουλος , Γιώργος Γκολφίνος , Περικλής Γουλάκος , Στέφανος Δασκαλάκης , Μαριλένα Ζαμπούρα , Πέτρος ΖουμπουλάκηςΌπυ Ζούνη , Ειρήνη Ηλιοπούλου , Χρήστος Καπράλος , Σαράντης Καραβούζης , Αντρέας Καράμπελας , Κυριάκος Κατζουράκης , Δημοσθένης Κοκκινίδης , Αλέξανδρος Κριτσέλης , Μέμος Μακρής , Κώστας Μάλαμος , Εύη Μελά , Γιάννης Μιγάδης , Ελένη Μιχαλακοπούλου , Γιάννης Μόραλης , Κλεοπάτρα Μουρσελά , Γιάννης Μουχασίρης , Μέντης Μποσταντζόγλου , Γιάννης Παπαγιάννης , Λιάνα Παπαϊωάννου , Άγγελος Ραζής , Παύλος Σάμιος , Χρήστος Σαρακατσιάνος , Βάλιας Σεμερτζίδης , Γιώργος Σικελιώτης , Βασίλης Σπεράντζας , Μελίνα Σταματίου , Στέργιος Στάμος , Α. Τάσσος (Αλεβίζος) , Παναγιώτης Τέτσης , Γιάννης Τσαρούχης. - Αθήνα : Πινακοθήκη της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης, 1997.
''Παράλληλα, ορισμένες κατασκευές με αντικείμενα πειραματίζονται επάνω στο ανάγλυφο και την τρισδιάστατη κατασκευή, πολύ σύντομα ωστόσο θα κάνουν την εμφάνισή τους τα θέματα εκείνα που στην πλειονότητά τους αντλούνται από την αρχιτεκτονική. Και είναι ίσως αυτό το πλέον αυθεντικό στοιχείο συνάμα όμως και το πλέον συγκλονιστικό στο έργο της Όπυ Ζούνη…Πέρα από μία πρώτη μελέτη όπου η γεωμετρία, η καθαρότητα, η γαλήνια ακινησία μας συναρπάζουν και μας διαπερνούν σαν ένα είδος κάθαρσης, διακρίνουμε σιγά-σιγά τα ερωτήματα, τις ανησυχίες, τις αποκλίσεις, τις διφορούμενες κατασκευές που δεν μας αφήνουν πια…Εισερχόμαστε έτσι σ' έναν άλλο τομέα τον οποίο, με μεγάλη ευφυΐα και ιδιαίτερη ευαισθησία, η Όπυ Ζούνη απλά υπαινίσσεται...Για όσα Δε μπορεί κανείς να μιλάει, γι' αυτά πρέπει να σωπαίνει'' έλεγε ο Wittgenstein…Αυτή τη σιωπή, του σοφού που μπορεί να ακούσει την αρμονία, την ανομολόγητη τάξη του κόσμου και του πνεύματος, δεν βρίσκουμε άραγε στο έργο της Οπυ Ζούνη;»
Bernard Faushille
Διευθυντής του Μουσείου του Μontbeliard
Ιστορικός Τέχνης
Και εδώ στη θεμελιώδη καλλιτεχνική της αρχή στρέφεται στη σοφία των αιώνων, αφού σε κάθε έργο της αντανακλάται ο ευκλείδειος χώρος της Αναγέννησης, η ψευδαίσθηση δηλαδή του απέραντου, την ίδια στιγμή που οι μελέτες των Λόζε, Ίτεν και Άλμπερς, με τη μορφή του διαλόγου της φόρμας με τη θερμοκρασία του χρώματος, αποτελούν μια από τις κυρίαρχες δομικές αρχές της δουλειάς της.
Ιστορικός τέχνης
Η συνείδηση τού χώρου βασίζεται σε επιχειρησιακά σχήματα, δηλαδή σε εμπειρίες και αντικείμενα. Τα "σχήματα τού χώρου μπορεί να είναι πολλών ειδών και το άτομο συνήθως έχει περισσότερα από ένα "σχήματα" που τού επιτρέπουν μια ικανοποιητική αντίληψη των διαφόρων καταστάσεων. Τα "σχήματα" αυτά είναι προσδιορισμένα πολιτιστικά και περιέχουν ποιοτικές κατηγορίες που βγαίνουν από την ανάγκη για άμεσο προσανατολισμό στο περιβάλλον
The Psychology of intelligence
Από το Σάββατο 11 Αυγούστου έως τις 23 Σεπτεμβρίου ατομική έκθεση τής Ζούνη στα Φηρά τής Σαντορίνης στο Ίδρυμα Λουκά & Ευάγγελου Μπελώνια.